لطفا برای ارسال هرگونه پرسش اینجا را کلیک نمایید.
کارخانه
نشانی : اصفهان - انتهای اتوبان ذوب آهن - شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان
تلفن مرکز : 03152573333
دورنگار : 03133322258
دورنگار : 03133321964
شماره پستی : 8493111111
شماره ثبت شرکت : 25230
شماره اقتصادی : 9334-7586-4111
پست الکترونیک : info@esfahansteel.com

حوزه معاونت فروش و بازاریابی
نشانی : اصفهان - بلوار سعدی - شماره 187

تلفن مرکز:  03136271800

تلفن مرکز : 6240031 0313
تلفن مرکز : 6240032 0313
تلفن مرکز : 6242700 0313
تلفن مرکز : 6270220 0313
دورنگار : 03136240033
پست الکترونیک : sales&export@esfahansteel.com

مدیریت فناوری اطلاعات
تلفن : 03152574449

پشتیبانی وب سایت
تلفن : 03152574477

تلفن دفاتر مدیران

۱۳۹۶/۰۴/۱۷

توسعه پروژه مکنده غبارگیر کوره های پاتیلی

مهندس بهنام معتمدی معاون تجهیزات انرژیتیک مدیریت فولادسازی در خصوص پروژه توسعه مکنده غبارگیر LF (کوره پاتیلی) در گفتگو با خبرنگار ما گفت : کوره های پاتیلی یکی از قسمتهای سیستم متالوژی ثانویه است كه وظیفه آن تنظیم دما و آنالیز ذوب قبل از ارسال به ایستگاه های ریخته گری می باشد.

وی افزود : انجام این عملیات با برقراری قوس الكتريكي و دمش گاز خنثی در ذوب پاتیل می باشد و منجر به تولید غبار زيادي می گردد . باید در مرحله تصفیه این غبار ، ابتدا مکش و سپس در سیستم خشک یا تر ته نشین شود .  

وي گفت :اقدامات انجام گرفته در اين خصوص را بدين شرح برشمرد : (مرحله اول ) : 1- تعبیه اسکروبر و از مدار خارج کردن غبارگیرهای خشک ، 2- تغییر مقطع کانالهای انتقال غبار از درپوش LF به اسکروبر از مقطع 1200mm به 1400mm ،  3- طراحی و اجراء افشانک در ورودی اسکروبر و اتصال مکنده LF به دودکش طرح قدیم (با ارتفاع بیشتر جهت خروج غبار از محوطه کارگاه) . (مرحله دوم ) :  1-طراحی و ساخت مخزن ته نشین کننده اولیه (قبل از اسکروبر) ، 2- اصلاح مسیر کانالهای انتقال غبار از طرح قبلی و اتصال این کانالها به مخزن ته نشین کننده و طراحی و اجراء افشانک در ورودی به ته نشین کننده اولیه (جهت ته نشینی غبار در مخزن). (مرحله سوم) : 1ـ نصب مکنده (با قدرت 250 کیلو وات و 990 دور در دقیقه) قبل از ته نشین کننده اولیه (که بصورت سری در مدار مکش با مکنده قبلی قرار گرفت) 2ـ تعبیه دریچه مخصوص تخلیه لجن ته نشین شده در مخزن .

معاون تجهیزات انرژیتیک مدیریت فولادسازی مرحله نهایی و آماده اجراء که در حقیقت با در مدار قرار دادن غبارگیر خشک قبل از غبارگیرتر امکان جذب غبار را به حداکثر ممکن می رساند و سبب ارتقاء راندمان کاری کل سیستم غبارگیر می گردد عبارتند از : 

اتصال کانال مکنده غبار خروجی از مکنده منگان به غبارگیر خشک قدیم و سپس اتصال خروجی غبارگیر خشک قدیم به ورودی مخزن ته نشین کننده اولیه .

مهندس معتمدی گفت : خروجی کمتر آلاینده های زیست محیطی ، بهبود چشمگیر مکش داخل کارگاه ، بومی سازی پروژه و استفاده از توان داخلی در ساخت این پروژه از مزیت های این پروژه می باشد . وی همچنین خاطر نشان ساخت : در صورت ایجاد سیستم آبزدایی یا امکان اتصال مخازن ته نشین کننده اسکروبر به آبزدایی کنورتور و امکان شستشو و آبگیری مجدد در هر شبانه روز حداقل دو بار ، بهره وری سیستم به شدت بالا رفته و این امکان را می دهد تا در مارک های پرکربن نیز امکان تصفیه غبار بالاتری را داشته باشیم .